HELA DENNA SIDA ÄR ETT ANNONSSAMARBETE MED ABILICA.

“Jag tränar för att känna mig frisk”

30 år, bor i Porsgrunn och äger och driver egen träningsstudio för personlig träning och gruppträning. Utbildad personlig tränare och träningsinstruktör samt fystränare och handbollstränare inom Norges handbollsförbund. Har varit aktiv inom handboll upp till seniornivå, men tränar idag för att känna mig frisk och i god vardagsform i en allsidig kropp som kan användas till mycket.

När semestern börjar vill jag kunna använda tiden till att fylla på med energi på ett enkelt och lokalt sätt. Minsta möjliga reseavstånd till träningspassen är avgörande. Därför prioriterar jag lugn joggning i närmiljö och styrketräning med lite utrustning i trädgården. Semestern bjuder på många energigivande aktiviteter som solning, lunch på bryggan, båtturer och spontanturer till vänner och bekanta. Just därför är det så viktigt att träningen inte blir en belastning med långa resvägar och instängda lokaler.

Jag brinner för träningsaktiviteter som ger mig lust att upprepa just det träningspasset, variation och hälsosmart balans mellan allt det goda som livet har att erbjuda, i såväl vardagen som under semestern.

Träningstips från Sølve:

Oavsett vilket du har lust till att träna idag vill jag att du väljer att göra mellan 8-12 repetitioner av den enklaste övningen och försöker göra mellan 4 till 6 serier. Det för att få så mycket effekt som möjligt men också för att kunna hålla dig stark och pigg genom alla serier.

Programmet med Abilica JumpUp är ett väldigt bra program att använda som uppvärmning till dina träningsövningar.

HÄR HITTAR DU MER INSPIRATION: